حقه ها و ترفند های اینترنتی

http://www.iranvij.ir/upload/images/zbj89t7urqylyqp46hwv.jpg

اگر از افرادی هستید که وب گردی کار اساسی شماست و شب و روز در حال سر زدن به سایت های مختلف هستید توصیه ما این است که تمام این مقاله را حفظ کنید و یاد بگیرید زیرا بسیار بسیار برای شما کارامد است.

 

این ترفند ها در واقع راه های میانبر برای دست یافتن به محتویات سایت هاست و به بهبود تلاش شما برای دستیابی به محتویات سایت ها کمک می کند.

 

 

ترفند اول:

اگر وارد سایتی شده اید که تمایل شدیدی به دیدن عکس های آن دارید اما نمی توانید عکس را ببینید یا به عبارت دیگر عکس مورد نظر به صورت مربعی که در آن ضربدر قرمزی قرار گرفته مشاهده می شود.برای این کار اغلب راست کلیک کرده و گزینهshow pic را کلیک میکنند که ۹۰درصد بی فایده است اما راه حل جالب آن:

 

بر روی آیکون عکس راست کلیک کنید و بعد properties را انتخاب کنید. در این کادر محاوره ای مشاهده شده کافی است آدرس جلوی URL را در قسمت adressصفحه جستجو گر های خود بنویسید و دکمه enterرا بفشارید.

 

در این صورت عکس قابل مشاهده است. اما اگر قابل مشاهده نبود دیگر نمی شود کاری کرد چون صد در صد لینک عکس دارای مشکل شده است.

 

 

ترفند دوم:

اگر وارد یک سایت شلوغ شدید که شاید دقایق زیادی طول بکشد تا صفحه اصلی آنload شود و تنها چند مربع و….در اطراف سایت مشاهده میکنید و شدیدا میخواهید مطالب سایت و موضوعات آن را ببینید و بخوانید فورا به اطراف سایت نگاه کنید و به دنبال کلمه Site Mapبگردید. در صورتی که این عبارت را پیدا کردید با باز کردن آن می توانید لیستی از لینک ها و موضوعات سایت را مشاهده کنید اما اگر همچین دکمه ای نیافتید…..صبر کنید تا صفحه کاملا load شود.(به همین سادگی!!)

 

 

ترفند سوم:

وقتی می خواهید بدانید آیا کلمه مورد نظر شما در سایت وجود دارد یا نه ؟ و سایت امکان جستجوی کلمه و… را برای کاربران خود تدارک ندیده تنها کاری که می توانید کنید این است که:

در مرورگر Internet Explorer خود از نوار منو گزینه view را انتخاب کنید و سپس findرا انتخاب کنید. در صفحه باز شده عبارت مورد نظر را تایپ و find را کلیک کنید. با انجام این کار به راحتی کلمه مورد نظر در صفحه های لایت شده و برای شما قابل رؤیت می باشد حال اگه پشت سر هم FIND را بزنید قطعا در صورت وجود کلمه های دیگر در ادامه آن ها هم های لایت می شوند.

 

 

ترفند چهارم:

میخواهیم ببینیم که آیا کلمه مورد نظر اصلا در کل سایت مورد نظر وجود دارد یا نه؟

برای این کار از دو جستجوگر GOOGLE و Alta Vista برای ترفند استفاده می کنیم:

 

برای google:

مثلا می خواهیم بدانیم در یک سایت کسی به نام Zahra مطلبی نوشته یا نه؟ یا اصلا این کلمه در سایت وجود دارد یا نه؟:

در قسمت جستجوگر گوگل نام سایت و نام مورد جستجو را با یک فاصله به صورت زیر تایپ کرده:

 

zahra www.example. com و در نهایت دکمه enter را می فشاریم حال جستجو گر تمامی صفحاتی از سایت مورد نظر که در آن این کلمه وجود دارد را نشان می دهد.

 

برای جستجو گر Alta Vista در جعبه جستجو همانند گوگل عمل ی کنید با این تفاوت که به جای فاصله از علامت + استفاده می کنید:

به این فرم: +zahra www.example. com

 

نهایتا دکمه enter را بزنید و نتایج را مشاهده کنید.

 

 

ترفند پنجم:

گاهی اوقات طراحان سایت ها برای سایت ها انیمیشن ها و…را طراحی می کنند(به این صفحه intro می گویند) که برای ورود به سایت باید حتما از آن عبور کنید اگر حوصله ندارید تا انتهای load شدن این صفحه منتظر بمانید فورا در صفحه به دنبال کلمه skipintro بگردید و در صورت یافتن آن را کلیک کنید تا از این صفحه به صفحه اول بروید اگر نبود مجبورید یک بار هم که شده این مبارک صفحه را تحمل کنید و بلافاصله وقتی به صفحه اول سایت برخوردید آدرس آن را یاد داشت کرده و برای بار های بعد از طریق تایپ آدرس در قسمت adress سایت بلافاصله بدون تحمل intro وارد صفحه اول شوید.

 

 

ترفند ششم:

گاهی به سایت هایی بر می خوریم که مقالات آنها در بیش از یک صفحه قرار گرفته (گاهی حتی با وجود اینکه مقالات کمحجم اند و طولانی نیستند به اینچنین مواردی برای مقالات رو برو می شویم) که خواندن و پرینت گرفتن آنها مشکل است (طراحان سایت این کار را فقط برای این انجام می دهند که بتوانند تبلیغات سایت را بالاتر ببرند و خواننده مجبور باشد تمام تبلیغات را مشاهده کند.)

 

راه حل این مشکل:

در صورت وجود چنین مقالاتی ابتدا به ابتدا و انتهای لیست مقالات بروید و کلمهprinter friendly را پیدا کنید (این عبارت یا در اول لیست مقالات چنین سایتهایی قرار می گیرد یا در انتهای آن) با کلیک بر این دکمه تمام مقاله در یک صفحه ظاهر می شود و شما به راحتی می توانید هم از آن پرینت بگیرید و هم می توانید آن را ذخیره کنید.

 

 

ترفند هفتم:

گاهی در ابتدای ورود به سایت ها از شما ایمیل میخواهند برای اینکه در آینده تبلیغات خود را به ایمیل شما ارسال کنند برای رهایی از چنگال این تبلیغات و دست یافتن به محتوای سایت کافیست که یک ایمیل نامعتبر مثل salam@byebye. com را به جای آدرس ایمیل خود به آنها بدهید. بسیاری از سایت ها قابلیت تشخیص آدرس ایمیل معتبر از غیرمعتبر را ندارند.

 

 

ترفند هشتم:

وقتی رنگ نوشته های سایت مطابق میل شما نیست یا متن سایت خوانا نیست کار های زیر را انجام دهید:

به view بروید:

به گزینه Internet Option بروید.

در صفحه ای که بازمی شود بر روی دکمه color در انتهای صفحه مراجعه کنید.

و از کنار عبارت use windows color تیک را بردارید و سپس رنگ نوشته های textنوشته ها و پس زمینه background را مطابق میل خود تغییر دهید با این کار رنگ نوشته و پس زمینه مطابق میل شما تغییر میکند

 

نکته: توجه داشته باشید که کل رنگ نوشته های سایت ها تغییر می کنند و اگر حالات گفته شده را به حالت اول بازگردانید می توانید رنگ اصلی سایت ها را مشاهده کنید.

 

بازی های آنلاین در ایستگاه های اتوبوس سانفرانسیسکو


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org




مدتی است شهروندان سانفرانسیسکو که با اتوبوس های شهری تردد می کنند این امکان را پیدا کرده اند که در بازی های آنلاین گروهی نیز شرکت کنند.

یاهو در یک طرح تبلیغاتی اقدام به نصب نمایشگرهای لمسی بزرگ در 20 ایستگاه اتوبوس شهری در سانفرانسیسکو کرده است. نصب این صفحات امکان شرکت مسافران را تا زمان آمدن اتوبوس در بازی ها و پازل های آنلاین فراهم کرده است. هر مسافر می تواند با مسافران منتظر در ایستگاه های دیگر در بازی های آنلاین رقابت کند. هر کس که بتواند در این بازی ها بیشترین امتیاز را در 2 ماه بازی کسب کند، یک بلیط شرکت در ارکستر هدیه می گیرد.

نصب این تابلو سرگرمی جالبی برای شهروندان محسوب می شود. هر مسافر می تواند به جای انتظار کشیدن در یک مسابقه گروهی شرکت کند. البته امیدوارم باخت هر فرد منجر به خرد شدن این صفحه لمسی یاهو نشود!

کمربند های جدید


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ادامه نوشته

ساعت مچی هوشمند


گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


این روزها بستن ساعت مچی برای عده ای بیشتر از روی عادت است تا بر حسب نیاز. اما ایده Metawatch یک ساعت است که در کنار این عادت ها می تواند کاربردهای شخصی زیادی نیز داشته باشد.

این ساعت ظاهری زیبا و ظریف دارد و با داشتن صفحه نمایشگری از نوع OLED سبک به نظر می رسد. در کنار امکان دانستن تقویم و زمان می توان از پیامک های ارسالی به گوشی موبایل، ایمیل های رسیده به پست الکترونیک و همچنین گزارش آب و هوا و پیغام های توییتر نیز روی آن مطلع شد. حالا برای بسیاری از کارها مجبور نیستید هر بار تلفن را از جیب تان خارج کنید. نحوه برقرای ارتباط این ساعت مچی با گوشی موبایل و انواع وسایل الکترونیکی جهت اتصال و تبادل اطلاعات از طریق بلوتوث است و استفاده از آن همانند یک اسمارت فون کارایی دارد.

البته قرار است توسط کمپانی Fossil نیز اپلیکیشن هایی برای این ساعت مچی نوشته شود تا کارایی های بیشتری برای کاربران خود داشته باشد. با توجه به باز بودن پلفترم این تلفن و همچنین امکانات اندروید تقریبا هر کاری را می توانید از طریق اش انجام بدهید. این محصول از 30 ژوئن با قیمت 200$ فروش خود را آغاز خواهد کرد. فکر می کنید چه اپلیکیشنی ممکن است برای یک ساعت مچی نوشته شود؟ شاید در آینده نزدیک این ساعت های مچی به یکی از اجزای جانبی مهم تلفن های هوشمند مان تبدیل بشوند.

اسم شرکت های مهم کامپیوتری چگونه انتخاب شده!؟

Apple

میوه مورد علاقه استیو جابز مؤسس و بنیانگذار شرکت اپل، سیب بود و بنابراین اسم شرکتش را نیز اپل (به معنی سیب ) گذاشت.

 

 

Adobe

اسم رودخانه ای که از پشت منزل مؤسس آن، جان وارناک، عبور می‌کند. 
 

 


Google

گوگل در ریاضی نام عدد بزرگی است که تشکیل شده است از عدد یک با صد تا صفر جلوی آن. مؤسسین سایت و موتور جستجوی گوگل به شوخی ادعا می‌کنند که این موتور جستجو می‌تواند این تعداد اطلاعات (یعنی یک گوگل اطلاعات ) را مورد پردازش قرار دهد

 


Cisco

مخفف شده کلمه سان فرانسیسکو است که یکی از بزرگترین شهرهای امریکا است

 


HP

این شرکت معظم توسط دو نفر بنام های بیل هیولت و دیو پاکارد تأسیس شد. این دو نفر برای اینکه شرکت هیولد پاکارد یا پاکارد هیولت نامیده شود مجبور به استفاده از روش قدیمی شیر یا خط شدند و نتیجه هیولد پاکارد از آب در آمد

 

 

Hotmail

این سایت یکی از سرویس دهندگان پست الکترونیکی به وسیله صفحات وب است. هنگامی که مدیر پروژه برنامه می خواست نامی برای این سایت انتخاب کند علاقه‌مند بود تا نام انتخاب شده اولاً مانند سایر سرویس دهندگان پست الکترونیک به کلمه mail ختم شده و دوماً برروی وبی بودن آن نیز تأکید شود Html بنابراین این نام را انتخاب کرد

 

 
Microsoft

MICROcomputer SOFTwaree

نام شرکت ابتدا به صورت بالا نوشته می‌شد ولی به مرور زمان به صورت فعلی در آمد.که مخفف است. دلیل نامگذاری شرکت به این اسم نیز آن است که بیل گیتس مؤسس شرکت آن را با هدف نوشتن و توسعه نرم افزارهای میکروکامپیوتر ها تأسیس کرد 
 

 

Intel

INTergrated Electronicss

از آنجایی که این شرکت از بدو تأسیس با تأکید روی ساخت مدارات مجتمع ایجاد شد نام آن را یا به طور مختصر INTEL نهادند

 


Oracle

مؤسس شرکت اوراکل یعنی لری الیسون و باب اوتس قبل از تأسیس شرکت روی پروژه‌ای برای CIAA کار می‌کردند . این پروژه که اوراکل نام داشت بنا بود تا با داشتن مقادیر زیادی اطلاعات بتواند جواب تمام سؤال‌های پرسیده شده توسط اپراتور را با مراجعه به مخزن اطلاعات بدهد. اوراکل در اساطیر یونانی الهه الهام است. این دو نفر پس از پایان این پروژه شرکتی تأسیس کرده و آن را به همین اسم نامگذاری کردند

 

 

Motorola

شرکت موتورولا با هدف درست کردن بی سیم و رادیوی اتومبیل کار خود را آغاز کرد. از آنجاییکه مشهورترین سازنده بی سیم و رادیو های اتومبیل در آن زمان شرکت victoria بود مؤسس این شرکت یعنی آقای پال کالوین نیز اسم شرکتش را موتورولا گذاشت تا علاوه بر داشتن مشابهت اسمی کلمه موتور نیز به نوعی در اسم شرکتش وجود داشته باشد. 
 

 

Sony

از کلمه لاتینSonus 

به معنای صدا مشتق شده است

 

 

Red Hat

مؤسس شرکت آقای مارک اوینگ در دوران جوانی از پدربزرگش کلاهی با نوارهای قرمز و سفید دریافت کرده بود ولی در دوران دانشگاه آن را گم کرد . زمانی که اولین نسخة این سیستم عامل آماده شد مارک اوینگ آن را همراه با راهنمای کاربری نرم افزار در اختیار دوستان و هم دانشگاهیش قرار دارد. اولین جمله این راهنمای کاربری، درخواست برای تحویل کلاه قرمز گم شده بود 
 

 

Xerox

کلمه Xer در زبان یونانی به معنای خشک است و این برای تکنولوژی کپی کردن خشک در زمانی که اکترا کپی کردن به روشهای فتوشیمیایی انجام می‌گرفت فوق العاده حائز اهمیت بود

 

 

SUN

Standford Univercity Network

این شرکت معظم توسط چهار تن از فارغ التحصیلان دانشگاه استانفورد تأسیس شد. ومخفف عبارت بالا می‌باشد

 

 

Yahoo

این کلمه برای اولین بار در کتاب سفرهای گالیور مورد استفاده قرار گرفته و به معنی شخصی است که دارای ظاهر و رفتاری زننده است . مؤسسین سایت جری یانگ و دیوید فیلو نام سایتشان را Yahoo گذاشتند چون فکر می کردند خودشان هم این طوری هستند

سنجش علائم حیاتی و غلظت اکسیژن خون با تلفن هوشمند !

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


یک سنسور متصل به کابل و یک اپلیکیشن تنها چیزهایی هستند که برای تبدیل اسمارت فون شما به یک مرکز کنترل علائم حیاتی بدن لازم اند. ساده، مفید و قابل حمل‪.‬ کافی است یک بند انگشت خود را در انگشتانه "فون اکسیمتر" که دارای سنسور است، قرار دهید تا اطلاعات مربوط به ضربان قلب، تنفس و غلظت اکسیژن خون شما بر روی صفحه موبایلتان نمایش داده شود. 

دیگر لازم نیست بگوییم که این اطلاعات می توانند ذخیره و آنالیز شوند یا برای پزشک تان ارسال گردند و... پزشک ها و کسانی که با دستگاه های اکسیمتر فعلی سر و کار دارند به خوبی میدانند که این گجت چقدر در مواقع ضروری کار را راحت می کند.

ترافیک اینترنت تا سال ۲۰۱۵ چهار برابر می شود

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.net


اینترنت با سرعت در حال رشد است. هزاران کاربر روز به روز به آن اضافه می شود و سرعت دسترسی هم بالا می رود. دسترسی به اینترنت دیگر محدود به کامپیوتر ها نیست و تلفن های هوشمند، تبلت ها و تلویزیون ها هم از مصرف کنندگان اینترنت محسوب می شوند. ‏

شرکت سیسکو در یک تحقیق تازه اعلام کرده که ترافیک اینترنت تا سال ۲۰۱۵ چهار برابر میزان فعلی خواهد شد و تا آن زمان ۱۵ میلیارد گجت مختلف (مانند کامپیوتر، لپ تاپ، تلفن همراه و...) به اینترنت متصل هستند. ‏

این آمار پیش بینی می کند تا سال ۲۰۱۵ سه میلیارد از جمعیت کره زمین کاربر اینترنت خواهند بود. مدیر شرکت سیسکو می گوید که این انفجار در ترافیک اینترنت به خاطر افزایش دسترسی به سرعت و تبادل ویدیو است. در کنار آن ابزارهای موبایل هم در حال تبدیل شدن به مصرف کنندگان بزرگ اینترنت هستند. آمار این تحقیق نشان میدهد تا سال گذشته ۹۷ درصد ترافیک اینترنت توسط کامپیوترها مصرف می شده اما طی ۴ سال آینده این میزان به ۸۷ درصد می رسد و سهم گجت های قابل حمل افزایش پیدا می کند. ‏

آمار جدید پیش بینی می کند که ترافیک ویدیو در اینترنت طی ۴ سال آینده بیش از ۱۴ برابر افزایش پیدا می کند و این به خاطر افزایش دسترسی کاربران به اینترنت سریع تر است. البته این آمار وضعیت جهانی را بررسی کرده. اینترنت ما فعلا کند و گران است و مشمول این آمار نمی شود. ‏

خودرویی که با موبایل شما پارک می شود!



گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شرکت نیسان طرح خودرویی را ارائه کرده است که می تواند به صورت خودکار و با هدایت گوشی هوشمند راننده حرکت کرده و به صورت خودکار پارک کند. این خودروی سه سرنشینه برقی با نام Pivo 3 EV می‌تواند با یک تماس تلفنی از گوشی هوشمند راننده به سوی او حرکت کند. این خودرو همچنین از تکنولوژی به نام AVP برخوردار است که به راننده امکان می‌دهد بدون نیاز به جستجو نقطه‌ای مناسب را برای پارک کردن یافته و سپس خودرو به صورت خودکار در آن نقطه پارک خواهد کرد!!!!!!!

ادامه نوشته

عکس از بالای زمین

عکسهای مجله فرانسوی که برنده جوایز متعددی شد

الجزائر

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


باغ Tiergartenبرلین در آلمان
گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

ادامه نوشته

آیا این بهترین کیبرد دنیاست؟

در واقع این یک ال سی دی تاچ اسکرین است که کلیدهای صفحه کلید روی این نمایشگر نقش می بندد و با لمس آن می توان تایپ کرد. این صفحه کلید دارای حافظه ی داخلی، پورت یو اس بی و درایو نوری نیز می باشد:

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


ادامه نوشته

جارو برقی دستکشی


امروزه نه تنها دوربین‌ها و تلفن‌های همراه در ابعاد کوچک ساخته می‌شوند بلکه ایده‌هایی برای ساخت سایر وسایل در ابعاد کوچک‌تر از آنچه امروزه هستند نیز مطرح می‌شود. کریستین سالوسترو (Christian Sallustro) از دانشگاه فلورانس ایتالیا، ایده ساخت یک جاروبرقی کوچک را مطرح کرده است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org


طرح مفهومی این طراح، ساخت یک نوع جاروبرقی کوچک و قابل حمل است به طوریکه بتوان آن را مانند یک دستکش به دست کرد. اگر چه با کمک این جاروبرقی شاید بتوان فضاهای کوچک را به راحتی جارو و تمییز کرد اما برای جارو کردن کف اتاق چندان رضایت بخش نخواهد بود.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

همانطور که گفته شد این محصول فقط در حد یک ایده و به صورت مفهومی ارایه شده و در صورتیکه بعد از بررسی تمام جوانب مورد تایید قرار گیرد شاید بتوان درآینده شاهد جارو برقی‌های دستکشی رنگارنگ بود.


اسکنر کوچک با قابلیت بزرگ!


گروه اینترنتـی پرشین استار | www.Persian-Star.org


حتماً تا به حال از دوربین دیجیتال تان برای گرفتن عکس از یک متن یا سند مهم که بریتان ارزشمند بوده است استفاده کرده اید. احتمالا قبلا انواع اسکنرهای جیبی و خودکاری را هم در برخی فروشگاه ها دیده اید. اما اسکنر Copy Cat در عین کوچک بودن، مشخصات فنی جالبی هم دارد.

پرتابل بودن این اسکنر باعث می شود که به راحتی بتوانید هر چیزی را که بخواهید اسکن کنید البته تا جایی که قد و قواره این اسکنر ما اجازه بدهد. فقط کافی است آن را بر روی سطحی که می خواهید از سویی به سوی دیگر به حرکت در آورید. منبع تغذیه آن نیز دو باطری قلمی است و طراحی هوشمندانه آن به صورتی است که به راحتی می توانید تا ۲۰۰ صفحه از صفحات کتاب، مجلات، عکس، متن و تقریباً هر سندی را که اراده کنید در چند ثانیه اسکن کنید.

تصاویر به صورت رنگی و با رزولوشن ۶۰۰dpi اسکن شده و با فرمت JPG روی کارت SD با ظرفیت ۳۲ گیگا بایتی که به همراه دستگاه عرضه خواهد شد ذخیره میگردد. این اسکنر با سیستم عاملهای ویندوز و مک سازگاری دارد. نرم افزار قابلیت تشخیص متن یا همان OCR انگلیسی نیز به همراه آن ارایه می شود که به راحتی می توان عکس را به متن با فرمتهای قابل ویرایشی مانند Word یا Excel تبدیل کرد.

این اسکنر با قیمت تقریبی ۱۲۷ دلار به فروش میرسد

نکاتی مفیـد برای افزایـش طـول عمـر باطـری موبایـل

اپل، سامسونگ، نوکیا، سونی اریکسون و دیگر برندهای معتبر با ارائه تلفن های همراه هوشمند خود اجازه می دهند تا کاربران علاوه بر مکالمه با تلفن های همراه به بازی، گوش دادن به موسیقی و تماشای ویدئو، ثبت تصاویر و ویدئو و ده‌ها قابلیت جالب دیگر دسترسی داشته باشند.


با توجه به طیف متنوعی از قابلیت‌های قابل اجرا بر روی تلفن همراه، جای تعجب نیست که عمر باطری تلفن همراه همواره یکی از نگرانی‌های اصلی برای توسعه دهندگان، تولید کنندگان و کاربران تلفن های همراه است.

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org



ادامه نوشته

ژاپنی‌ها نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را با حباب صابون ساختند

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

پژوهشگران دانشگاه توکیو توانستند با استفاده از حباب صابون نازک‌ترین صفحه نمایش جهان را بسازند. به گزارش ایتنا از همکاران سیستم، این پژوهشگران با ابتکاراتی موفق شدند از حباب صابون به عنوان یک صفحه نمایش انعطاف پذیر و مستحکم استفاده کنند. مطابق گزارش وب سایت digitaltrends ، پژوهشگران دانشگاه توکیو در ژاپن موفق شده‌اند تصاویری را بر روی یک حباب صابون پخش کنند. 


ادامه نوشته

جدید ترین عکس های فضایی از ناسا!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.orgگروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org
ادامه نوشته

عینک موزیکال ویژه نابینایان، راهنمایی برای درک فاصله و رنگ اشیاء!!!!

گروه اینترنتی پرشین استار | www.Persian-Star.org

شاید شما نیز به یاد بیاورید. در بچگی یکی از بازیهای مان آن بود که یک نفر چیزی را در جایی مخفی می کرد و دیگری را با زدن ضربه و تولید صدا در پیدا کردن آن راهنمایی می کرد. هرچه قدر که فرد به مخفیگاه نزدیک تر می شد، شدت ضربه ها تند تر و هر چه بیشتر فاصله می گرفت، شدت ضربه ها کند تر بود. حالا محققین با ایده گرفتن از این بازی کودکانه طرحی را برای نابینایان ارائه کرده اند تا بتوانند اشیا اطراف خود را راحت تر شناسایی کنند.

ادامه نوشته